על-פי היהדות, חובת המילה מוטלת על אביו של התינוק, כחלק מהחובות של אב כלפי בנו. כך נאמר בתלמוד:

"האב חייב בבנו למוּלו [ברית מילה] ולפדותו [פדיון הבן] וללמדו תורה ולהשיאו אשה וללמדו אמנות [מקצוע], ויש אומרים: אף להשיטו במים" .
-תלמוד בבלי, מסכת קידושין, דף כ"ט עמוד א'

רובנו איננו רוצים לבצע את ברית המילה לבננו בעצמנו ולכן אנו בוחרים במוהל מקצועי ומנוסה שישמש כשליחנו לעריכת ברית המילה.

כיום בישראל ישנם מספר סוגי מוהלים: מוהלים מוסמכים,מוהלים לא מוסמכים ורופאים העורכים ברית מילה כעיסוק נוסף.

מוהלים מוסמכים

מוהל מוסמך הוא מוהל שקיבל רישיון מהוועדה לפיקוח על המוהלים (זוהי ועדה בין משרדית, משותפת למשרד הבריאות ולרבנות הראשית).
מוהל מוסמך עם רישיון פירושו של דבר שהוועדה פיקחה על הכשרתו הן מהצד המעשי-כירורגי והן מהצד ההלכתי. בנוסף בתור מוהל מוסמך הוא היה חייב לעבור התמחות אצל מוהל בעל ניסיון, ולעמוד בבחינות.
בנוסף לזאת מוהל מוסמך נמצא בפיקוח מתמיד, ורישיונו מחודש מעת לעת. בחירה במוהל מוסמך מוסיפה ביטחון רב להחלטתכם במי לבחור כדי לבצע את ברית המילה של בנכם.
רוני בקשי הוא מוהל מוסמך (מספר רישיון 475), צלצל עכשיו: 054-5236835
הצג תעודת מוהל מוסמך

 

מוהלים לא מוסמכים

מוהלים לא מוסמכים הם מוהלים שקיבלו את הכשרתם ממוהלים אחרים, מוהלים אלו אינם מצויים בפיקוח מוסדי כלשהו, ולפיכך, לפי הוראות משרד הבריאות אסור לבתי החולים הציבוריים להעסיק אותם או לאפשר להם לפרסם עצמם.

 

מוהל עם המלצות

ברית מילה היא פעולה כירוגית, אומנם פשוטה יחסית, אך עדין דורשת מיומנות וניסיון. בברית המילה אתם מפקידים את בנכם , היקר לכם מכל, בידי מוהל כדי לבצע ברית. עליכם להיות סמוכים ובטוחים שאכן הוא מנוסה ומכיר היטב את הפרוצדורה. לשם כך לא יעזרו תעודות , או הסמכה מקצועית, הן יכולות להעיד על בסיס טוב, אבל רק המלצות על המוהל, אולי אף שיחה טלפונית עם ממליצים, זהו השיקול המכריע. דאגו לבחור מוהל שיש בידכם המלצות לגביו. אל תהססו לבקש טלפונים של ממליצים ולשוחח עימם בעצמכם.

כדי לקרוא המלצות על המוהל רוני יהודה בקשי ולהתרשם בעצמכם – לחצו כאן עכשיו!

לסיכום: כדי להיות בטוחים בבחירת המוהל, כדאי לבחור במוהל מוסמך עם רישיון, ולדעת שיש מישהו שבדק אותו, שזו אינה הברית הראשונה שלו, ושהוא מנוסה ובקי במלאכה. בנוסף, חשוב להתרשם בעצמכם מהמוהל באמצעות המלצות ואולי אף שיחה עם ממליצים.

כדי לקרוא על בחירת שם לתינוק לחצו כאן
כדי לקרוא המלצות למוהל רוני יהודה בקשי ולהתרשם בעצמכם – לחצו כאן עכשיו!