1. מייד לאחר הברית אני מחתל את התינוק בשני טיטולים על מנת לגרום לפיסוק רחב יותר כדי למנוע חיכוך במקום ע"י תנועות רגליו, ואת הטיטולים אני סוגר היטב עם לחץ הסקוצ'ים לכיוון הברית.יש להמשיך כך עד למחרת בצהריים.
  2. יש לתפוס את רגלי התינוק בשעת ההחלפה כדי שהתינוק לא יכאיב לעצמו.
  3. כבר מההחתלה הראשונה לאחר הברית ובכל החתלה יש לשפוך בנדיבות שמן תינוקות על התחבושת על מנת להוריד את רמת החומציות של השתן וכדי שהתחבושת תרד בקלות.
  4. יש להיזהר לא לנסות לפתוח את התחבושת עד הערב שלמחרת הברית.
  5. במידה והתינוק אינו רגוע ניתן לתת לו אקמול נוזלי 2cc (לא נרות) פעם ב 4 שעות. למחרת הברית יש לעשות אמבטיה לתינוק עם מים וסבון בצהריים ובערב למשך 5 דקות אך בלי לנגוע בתחבושת, במידה והתחבושת משתחררת קצת יש לגזור את מה שנפתח. השטיפה טובה מאוד להחלמה של הפצע ומנטרלת את השתן הספוג בתחבושת.
  6. בסוף היום השני או עם תחילת היום השלישי אפשר לעזור לתחבושת להשתחרר ע"י סיבוב אחד או שניים נגד כיוון השעון ולגזור את היתרה ושוב לשים שמן ובהחתלה הבאה שוב לפתוח סיבוב אחד או שניים לגזור ולשים שמן על שארית התחבושת כך לחזור על אותן פעולות עד לסיום הורדת התחבושת.

שימו לב! על התחבושת יש קצת דם שנקרש לכן יתכן שעם הסיבוב האחרון של התחבושת תהיה יציאת מעט דם.

הטיפול לאחר הורדת התחבושת

עם סיום הורדת התחבושת אין צורך יותר בשמן התינוקות,כעבור מס' שעות יש לטפטף פולידין נוזלי על כל איזור הברית, פעם או פעמיים ביום למשך שבוע לפחות.

חשוב להמשיך עם השטיפות וכדאי לאוורר את המקום מידי פעם ע"י השארת התינוק עם טיטול פתוח למטה וחיתול בד למעלה למשך מס' דקות כמובן שצריך לדאוג לחום מתאים בחדר.

חום גופו של התינוק:

בחורף יש לשים לב לא לחמם את החדר ולא להלביש יותר מידי כי אז עלול לעלות חום גופו של התינוק. (הטמפרטורה המומלצת היא 22 מעלות), במקרה של עליית חום יש לוודא כי החום אינו נובע מחימום יתר ואם כן יש לאוורר את החדר ולהניקו או לתת מים.

וכמובן אם ברור כי החום לא נובע מחימום יתר של התינוק יש ליצור עימי קשר מיידי.

לסיכום הטיפול בתינוק:

  1. לחתל בשני טיטולים בסגירה לוחצת עד למחרת בצהריים.
  2. לשפוך שמן תינוקות בנדיבות.
  3. אין להתיר את התחבושת ביום הראשון.
  4. מתן אקמול נוזלי בשעת הצורך, לא פחות מ-4 שעות, (לא לשכוח שאקמול אינו ויטמין).
  5. למחרת- אמבטיה בצהריים ובערב.
  6. מהערב שלמחרת הברית, לגזור מהתחבושת את החלק שנפתח מעצמו.
  7. שעתיים אחרי שהתחבושת נופלת כולה יש לשפוך תרחיץ פולידין על המקום ולשטוף.
  8. בימים הראשונים כדאי לאוורר את המקום, לשהייה קצרה ללא טיטול.

 

הנחיות כלליות:

הכלל החשוב ביותר עליו צריכים לשמור כדי להגיע להחלמה מהירה הוא שמירה על ההיגיינה.

כל סוגי המשחות מיותרים כאשר שומרים על ההיגיינה הנדרשת ואף אינם מומלצים היות ומשחות שונות עלולות לגרום לתופעות לוואי.

התנהגות התינוק לאחר הברית: מבחינה זו, נבדלים מאוד התינוקות זה מזה, ולמעשה הכול תלוי ברגישותו של התינוק, תינוקות רבים יגלו ביממה הראשונה שאחרי הברית, רגישות יתר או אי שקט, נראה שהם חשים שלא בנוח ואינם רגועים, תופעה זו היא רגילה ביותר, אל לכם לדאוג, נסו להקצות עבורו שעות נוספות של תשומת לב.

תינוקות מסוימים עשויים להירדם מיד לאחר הברית, ולאחר מספר שעות יחלו לגלות סימנים של חוסר רגיעה, אחרים מסוגלים להתנהג אף ברגיעה רגילה כאילו לא עבר כלום. בדרך כלל, מהיום השני ואילך יירגע וירגיש טוב יותר.

ההחלפה הראשונה של הטיטול היא חשובה, לכן יש לבצעה כבר בשעה הראשונה לאחר הברית.

חשוב לדעת!

  • השתן הוא אמנם סטרילי אך על בסיס חומצי ולכן עלול לשרוף מעט לתינוק בעת מתן השתן.
  • יתכן שיהיה ריח לא נעים באזור זאת כתוצאה משתן ודם הספוגים בתחבושת, וכן בהחלפת הטיטול יימצא דם בטיטול, דם זה הוא דם הספוג בתחבושת ויוצא עם מתן השתן.
  • בימים הראשונים תראה נפיחות בחלק התחתון, ובראש הברית יראה צבע אדום כהה – זה טבעי לחלוטין
  • לאחר הורדת התחבושת ייראו הפרשות לבנות – צהובות , זוהי הפרשה טבעית וחלק מתהליך ההגלדה של הפצע. עד ההגלדה המושלמת של המקום יתכן ויראו טיפות דם מעטות בטיטול.
  • אחרי שהתחבושת יורדת לגמרי המקום נראה מאוד מבהיל, נפיחות בחלק התחתון, צבע אדום למעלה, הפרשות צהובות – לבנות עם קילופים וכד', אין מה להילחץ זה טבעי בכל ברית.
  • תהליך הריפוי וההגלדה המושלמת של המקום יכול לקחת בין שבוע לשבועיים היות ומדובר בגוף צעיר לימים וכן במקום שאינו מאוורר ומכוסה בשכבות של בגדים. בתהליך הריפוי מופיעות בד"כ הפרשות צהובות – לבנות, מעין קליפה שעוטפת את הברית, ההפרשות יכולות להופיע במקומות שונים בברית ושונה מילד לילד ההפרשה אינה מוגלתית ולכן אין מה לדאוג ואין למרוח משחות אנטיביוטיות.

 

מתי לצלצל למוהל?